niedziela, 5 września 2010

Alfons Mucha



          Moje myśli od tygodnia błądzą wokół Pragi, kiedy podczas zwiedzania miasta, co krok natykałam się na pamiątki i gadżety związane z Alfonsem Muchą, co natchnęło mnie do stworzenia tego posta. Jestem wielką fanką tego artysty i uwielbiam styl secesyjny, jego piękno, harmonię i dekoracyjność, wykorzystanie motywów florystycznych... Ach, mogłabym tak się zachwycać godzinami:)
          Alfons Mucha był czeskim malarzem, grafikiem, autorem plakatów. Jego dzieła są bardzo charakterystyczne, przedstawiają wyidealizowane postaci kobiece, strojne w piękne szaty i  barwne kwiaty. Więcej informacji o malarzu i jego obrazach można znaleźć tutaj.
          Poniżej namiastka prawdziwego piękna w postaci wybranych prac Alfonsa Muchy.
























I moje ulubione:

1 komentarz: